Mitt i livet

En ny start!

Still in bed

Kategori:

Hej hej, här har varit sjukstuga I 1 vecka nu. Först var jag hemma å vabbade för Lea som hade en brutal hosta och feber. Å nu är det min tur att ligga utslagen. 

Många har varit nyfikna på min ambulansfärd i tisdags och hur det har gått. 
Som många av er vet har jag det senaste året haft problemet yrsel i perioder. Den här gången resulterade det i att jag föll ihop när jag skulle från badrummet. Jag tappade nästan hela synförmågan och hela världen tycktes snurra runt mig.
Jag fick snabbt ringa Marcus å be honom komma hem och ta hand om barnen. Sen kom ambulansen inom några minuter.

Väl på akuten kunde dom utesluta en stroke, men jag hade feber och dom upptäckte röda och vita blodkroppar i urinen. Allt eftersom kom synen tillbaka och dom vågade släppa hem mig. Jag fick rådet att försöka stå och uthärda när yrseln slår till. Vilket resulterade i att jag ramlade ihop ett par gånger till här hemma.
I fredags kom svaret på proverna och dom kunde konstatera en bakterie som jag nu får antibiotika mot. Jag var pigg ett par dagar men i lördags blev jag sämre igen. Så nu är jag sängliggande igen men med lite tur är jag på benen om ett par dagar. Jag längtar ut och till jobbet.
Kommentera inlägget här: