Mitt i livet

En ny start!

Det där med pappor

Kategori:

Godmorgon!

Jag hade en väldigt intressant konversation med barnen i bilen imorse. Det började med att Lea frågade var min cykel var, sen att vi kunde åka på picknick med cykeln och hon skulle sitta där bakpå.
Men vart skulle William sitta, frågade jag henne. 
"Han får väl åka med den ena eller den andra pappan" svarade hon då. 
Har ni flera pappor, frågade jag då.
"Nej vi har en pappa, Jens, men vi har en annan pappa också, eller är han våran storebror?"
Men vad vill ni att Marcus ska vara?
"Han är väl våran pappa i plast?" Frågade William. 
"Men det är ju roligare om han är våran storebror, för då kan han leka med oss", svarade Lea.


Tankarna surrade i både deras och mitt huvud. Men jag sa att dom själva får välja vad dom vill att han ska vara. Så ibland skulle han vara "den andra pappan", "plastpappan" (Williams favorit) och "storebror". 

Egentligen är han ju bara mammas pojkvän. Det är iofs inte så bara. Han har kommit att spela en viktig roll i mitt liv. Så det känns väldigt skönt att mina barn tycker om honom. 

Så som ni förstår så är Lea inte sjuk, det kom ingen feber, ingen förkylning. Hon var bara väldigt trött.  Så det hjälpte att sova middag i tre timmar och hon somnade ändå gott strax efter kl sju igår kväll.  Så nu kan jag andas ut.

Puss, Hej! 

Kommentera inlägget här: