Mitt i livet

En ny start!

Då börjar det om

Kategori:

Helluluuu...

Fick samtal från dagis att Lea var hängig, igen. Idag av alla dagar när jag verkligen inte kan vara borta från jobbet. Som tur var kunde hennes pappa hämta henne. Men nu är jag iaf på väg hem för att ta hand om min lilla skrutt.


Jag hoppas verkligen inte att febern är på gång, då lär jag bli hemma i flera dagar.

Det är svårt att avancera inom mitt yrke när barnen blir sjuka. Jag har en fullspäckad kalender och väldigt lite utrymme för att va hemma när det inte är planerat sen innan.

Det är jobbigt att slitas mellan jobb och familj. Men barnen kommer alltid gå först, det är dom som får mig att kliva upp på morgonen. Jag hoppas bara att det ska kunna bli en bra balans med barn och arbete. Jag trivs så bra på mitt jobb och jag får ständigt nya utmaningar och ansvarsområden, det är jättekul. 

Hur löser ni andra sånt här?

Kommentera inlägget här: