Mitt i livet

En ny start!

Skapligt irreterad

Kategori: VARDAG

Sitter med diverse pappersarbete och räkningar... stor ljudlig suck kan jag tillägga..

Räkningar på 23000.- denna månad, hur gick det till? Extra roligt när försäkringskassan gjort nå fel med min utbetalning vilket gav mig 3000.- av 15000.-. Hur hade dom tänkt att jag då skulle kunna bidra till räkningarna denna månad? I vanliga fall brukar sambon betala alla räkningar men nu var det lite extra utgifter och jag vill ju självklart inte att nästan hela hans lön ska gå till räkningar. Dessutom har vi köpt tapeter och färg för massvis med pengar eftersom jag förväntade mig att fk kunde sköta sitt jobb.

Känner mig fattig för första gången på flera år, jag minns inte riktigt hur man får hushållet att gå ihop när man har lite pengar att röra sig på. Men på något sätt ska vi få den här månaden att fungera utan att det ska kännas plågsamt. Jag vet att vi har det väldigt bra och det är jag enormt tacksam för. Det finns sååå många som har dett tufft varenda månad...

Lägga upp annonserna på vagnarna kanske skulle kunna ge något, sen har vi ju massvis med kläder att sälja.


KOMMENTARER:

  • Jen säger:
    2012-01-31 | 14:10:11
    Bloggadress: http://identitetmamma.blogg.se/

    Förstår hur du känner jag är ensam inkomstdrivare och Alla pengar gick till räkningar. Oron och ångesten över hur fan man ska klara sig till den 20 är inte rolig.. :(

Kommentera inlägget här: