Mitt i livet

En ny start!

Knappt en vecka

Kategori: VARDAG

Hej!
 
Det blir mer sällan jag kikar in här, kanske för att jag har haft en sån otroligt bra sommar. Men nu är det höst, vilket betyder att orken sinar. Idag är krafterna slut, efter att behövt vända ut- och in på mitt liv för CSN. Det är så fruktansvärt förnedrande att be om en andra chans att få klara sina studier. Om varför jag gång på gång har svårt att avsluta de studier jag är tvungen att ta. Att arbeta som strippa skulle vara mindre förnedrande än att behöva be dem om hjälp.
 
Trots att jag har bloggat om min sjukdom i flera år så vänjer jag mig aldrig vid folks fördomar. Jag är psykiskt sjuk jag har inte nån livsfarlig smittsam sjukdom. Min sjukdom drabbar mest mig, och kommer att bara beröra mig så länge jag har den i styr. Självklart märker både familj och vänner av den, men de kan inte förstå den.
 
 
Såna här dagar vill jag ge upp, jag är så otroligt trött på att försöka. Någon smart människa har sagt att man styr över sitt eget liv, men i mitt fall är det inte så.
 
Kommentera inlägget här: