Mitt i livet

En ny start!

Varför?

Kategori: FRÅN HJÄRTAT

Heiii...

Blev en liten tripp till Västerås idag för att införskaffa de sista sakerna till sovrummet. Fick en stor klump i magen när jag såg löpsedlarna. Inte blev det bättre av att läsa artikeln, kände hur en tår föll längs min kind. Nej jag kände henne inte, men under min uppväxt har vi träffats några gånger då vi haft några gemensamma vänner. Världen är inte så stor som man tror.

Jag får rysningar varje gång Åkersberga nämns i radio, tv eller i tidningen. Det räckte inte med dödsskjutningen, nu blev en ung tjej mördad! Vart är världen på väg och varför? Ingen förtjänar ett sådant slut på sitt liv. Hennes anhöriga förtjänar inte det här! Hur kan någon vara så grym? Det gör ont i mig, jag blir så himla ledsen.

Flera gånger sen jag flyttade från Åkersberga har jag längtat "hem". Men för varje ny rubrik är jag tacksam över det lugn som råder kring mig här ute...

KOMMENTARER:

  • Jen säger:
    2012-01-31 | 03:20:05
    Bloggadress: http://identitetmamma.blogg.se/

    Håller med dig. Det känns inte värt att flytta tillbaka när det är som det är där ute..

Kommentera inlägget här: