Mitt i livet

En ny start!

Graviditeten

Kategori: FRÅGOR & SVAR

-När fick du reda på att du var gravid? 3 Juni 2010
-Vem fick veta det först? Killen
-Hur reagerade du? Chockad, det var inte alls vad jag hade förväntat mig
-Var bebisen planerad? Nej
-Tänkte du någonsin på abort? Tanken slog mig men inget jag ville göra
-Hur reagerade pappan till barnet? Han blev nog lika chockad som mig
-Hur gammal kommer du att vara när du föder? 23
-Har du förändras sen du blev gravid? Ja, jag är försiktigare
-Kroppsmässigt? 15 kilo och en stor kula till mage :)
-Har du någon hormonrand? Nej inte den här gången heller
-Har du fått några bristningar? Nej inte än som tur är
-Vad är det bästa med att vara gravid? Spänningen och väntan på att få se vem som gömmer sig där inne
-Och det sämsta? Foglossningen, migränen, yrseln och halsbrännan
-Är du rädd för en kommande förlossning? Ja, livrädd
-Vet du vad ditt barn har för kön? Nej
-Har ni bestämt namn? Inget är bestämt men vi har några favoritnamn
-Hur valde ni namn? Jag fick ju välja första barnets namn så nu får killen välja andra
-Några speciella likheter du vill att din bebis ska få av dig eller pappan? Pappans ögonfärg
-Är din bebis lugn eller livlig i magen? Vilde, det är aldrig en lugn stund i magen
-När tror du att din bebis kommer att födas? Ingen aning, för tidigt att känna det nu.


CIAO

Kommentera inlägget här: